ma-pe 8-20, la-su 10-18
2,95€ / min + pvm

lakipuhelin

Yksityiset
0600 111 33

Yritykset
0600 111 88

Soittoosi vastaa aina lakimies.

Luotettavaa neuvontaa kaikissa lakiasioissa.

Halutessasi voit soittaa nimettömänä.

Asiakaspalvelu

Sivuston käyttöön tai tuotteisiin liittyvissä asioissa ota yhteys asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.15 – 15.30 numerossa 020 7622 544. Muistathan ottaa tilausvahvistuksen esille, jos asiasi koskee tekemääsi tilausta.

Voit lähettää yhteydenottosi sähköpostitse asiakaspalvelu@laki24.fi. Vastaamme yhteydenottoihin viimeistään seuraavana arkipäivänä. Katso alempaa sivulta myös usein kysytyt kysymykset (FAQ), josta voit löytää vastauksen kysymykseesi.

Mikäli asiasi koskee lakikysymyksiä ja tarvitset apua niihin, ole hyvä ja ota yhteys lakipuhelimeen.

Nimi

Sähköposti *

Aihe

Viesti *

FAQ – usein kysyt kysymykset

Pitääkö laki24.fi -verkkopalveluun rekisteröityä?

– Rekisteröityminen ei ole välttämätöntä. Voit käyttää laki24.fi -verkkopalvelua kuten lukea artikkeleita, tehdä ostoksia verkkokaupasta ja soittaa lakipuhelimeen myös rekisteröitymättä. Ylläpito voi kuitenkin asettaa joitakin toimintoja mahdolliseksi vain rekisteröityneille käyttäjille, mutta näistä tiedotetaan aina kunkin toiminnallisuuden kohdalla erikseen.

Miten maksan verkkokaupassa?

Verkkokaupassa voi maksaa yleisimmillä luottokorteilla sekä verkkopankeilla. Lisäksi maksutavaksi voi valita Klarna -laskun, jolloin lasku tulee tuotteen mukana. Klarna -laskun saa kertamaksuna tai useammassa erässä. Valinta maksutavasta tehdään verkkokaupassa tuotetta tilattaessa.

Tuleeko verkkokaupan tilauksille toimituskuluja?

Laki24.fi -verkkokaupassa toimitukset ovat ilmaisia. Tuotteelle ilmoitetun hinnan lisäksi ei tule muita kuluja.

Miten saan verkkokaupasta ostetun tuotteen?

Digitaalisen tuotteen (asiakirjamallit) saat heti käyttöösi sähköpostiisi. Fyysiset tuotteet kuten printtikirjat saat muutaman päivän toimitusajalla postitse. Toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupassa tuotteen yhteydessä.

Voinko palauttaa verkkokaupasta ostamani tuotteen?

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voit palauttaa virheettöminä neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Liitä palautuksen mukaan toimituksen mukana saapunut lähetysluettelo.

Palautuksen voit lähettää veloituksetta asiakaspalautuksena osoitteeseen:
Itella Logistics Oy/Talentum
Asiakaspalautus
Tikkurilantie 148
01530 Vantaa

Kuluttajansuojalain 6. Luvun 16§ mukaisesti palautusoikeus ei koske ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä. Tilaamillasi asiakirjamalleilla ei ole palautusoikeutta.

Onko laki24.fi:n tieto luotettavaa?

– Kyllä on. Juridisen tiedon kanssa pitää kuitenkin muistaa, että tiedon soveltaminen käytäntöön ja kulloiseenkin tilanteeseen on monimutkaisempaa. Käyttäjän omalle vastuulle jää se, että laki24.fi:stä otettu tietosisältö sopii juuri käyttäjän tilanteeseen. Verkkokaupassamme olevat asiakirjamallit ovat Laki24.fi -omaa tuotantoa. Kaikki asiakirjamallit ovat lakimiesten laatimia ja ne pohjautuvat useisiin eri lähteisiin sekä syntyneisiin käytäntöihin ja kokemuksiin. Verkkokaupasta myytävä kirjallisuus on kaikilta osin Talentum Median tuotantoa. Talentum Media on Suomen johtava ammattikirjallisuuden kustantaja.

Onko lakipuhelimeen vastaajat varmasti lakimiehiä?

– Kyllä on. Lakipuhelimeen vastaa Suomen Juristit Oy:n lakimiehet, joilla on kaikilla ylempi oikeustieteellinen loppututkinto sekä käytännön kokemusta lakimiehen työstä. Lakipuhelimessa soittajaa palvelee aina lakimies.

Voinko asioida laki24.fi -verkkopalvelussa paljastamatta henkilöllisyyttäni?

– Kyllä voit. Laki24.fi ei seuraa käyttäjiä eikä selvitä heidän henkilöllisyyksiään. Lakipuhelimeen voit soittaa myös nimettömänä, jos niin haluat. Kaikki lakipuhelimessa käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia lakimiehen ja asiakkaan välisiä keskusteluja, jotka ovat normaaliin tapaan salassa pidettäviä. Puheluita ei nauhoiteta eikä soittajien henkilöllisyyksiä selvitetä. Verkkokaupassa ei voi asioida anonyymisti. Verkkokaupasta tehtävän tilauksen yhteydessä pitää antaa tarvittavat yhteystiedot tilausten toimittamista varten.

Paljonko lakipuhelimeen soittaminen lopulta maksaa?

– Lakipuhelimeen soittaminen maksaa 2,95 e / min + pvm. Puhelut kestävät keskimäärin noin 8 min. Tavanomainen puhelu maksaa silloin noin 20 – 25 euroa. Puhelujen kesto kuitenkin vaihtelee asiakkaasta ja asiasta riippuen lyhyistä alle minuutin kestävistä puheluista yli puoli tuntia kestäviin puheluihin. Tällöin puhelun hintakin vaihtelee samassa suhteessa. Puhelun hinnoittelu noudattelee alalle tyypillistä tuntilaskutusta mutta kuitenkin siten, että normaalin lakimiestapaamisen sijasta soittaja maksaa vain tarkalleen siitä ajasta, joka lakimiehen kanssa keskusteluun käytetään. Jos puhelun hinta tuntuu kalliilta, voi puhelua nopeuttaa valmistelemalla asiansa mahdollisimman selkeäksi jo ennen soittoa. Tällöin asian käsittely helpottuu ja nopeutuu sekä asiakkaan maksama hinta laskee. Puhelusta ei tule erillistä laskua, vaan se laskutetaan normaalin puhelinlaskun yhteydessä.